Blog Libereckého makléře

Služby profesionálního realitního makléře

Jaké služby by Vám měl poskytnout kvalitní realitní makléř, kterému svěřujete svou nemovitost k prodeji? Jaké služby jsou naopak nadstandardní?

Co by měl makléř standardně poskytnout při prodeji v rámci placené provize?

  • Získat kompletní informace o nemovitosti pro sestavení celého inzerátu.
  • Připravit profesionální inzerci v oblasti textace popisku a zadání parametrů, které musí být kompletní.
  • Zprostředkovat či vytvořit profesionální fotografie. Všichni nakupujeme očima. Fotografie tak musí být perfektní, světlé, prosluněné, prostě bezvadné. Nespokojte se s fotografiemi z mobilního telefonu.
  • Vytvořit přesné 3D pohledy nebo půdorysy bytové jednotky, které poskytnou zájemcům kompletní informace o dispozici nemovitosti.
  • Moderní makléř Vám pak navíc pro prodej vytvoří virtuální prohlídku a videoprohlídku. Díky tomu zájemce o nemovitost získá ještě víc detailních informací.
  • Zpracovanou inzerci by měl následně umístit minimálně na portál Sreality.cz, který je se svou návštěvností největším portálem s realitami v ČR. Makléř, který Sreality.cz nevyužívá nedostane inzerát k dostatečnému množství klientů a není schopen dosáhnout na maximální prodejní cenu.
  • V dnešní době je vhodné využívat pro inzerci i sociální sítě a placenou propagaci a moderní realitní makléř by Vám měl tento způsob propagace zprostředkovat.
  • Kvalitní makléř je schopen vedení veškerých prohlídek, a to i bez účasti prodávajícího.
  • Zpracuje a zajistí podpis rezervační smlouvy, tak aby byla vymahatelná, splňovala legislativní požadavky a současně chránila zájmy klientů.
  • Spolupracuje s hypotečním poradcem, který zajišťuje hypoteční úvěry u více bankovních ústavů a je tak schopen zprostředkovat HÚ o více parametrech na míru kupujícímu
  • Spolupracovat s hypotečním poradcem při dodání všech podkladů potřebných ke zpracování hypotečního úvěru. Každá banka potřebuje pro zpracování jiný typ informací a makléř tak musí být schopen jednat velmi pružně a dodávat informace, které je třeba. To zahrnuje pravidelné návštěvy katastru nemovitostí pro Listy vlastnictví pozemků a budov, pro ztracené nabývací tituly, prohlášení spoluvlastníků a další podklady.
  • Být připraven na prohlídku nemovitosti s odhadcem pro účely ocenění nemovitosti pro hypoteční úvěr.
  • Mít zařízené zpracování kupních smluv od spolupracujícího advokáta, který je schopen smlouvy i připomínkovat.
  • Zařídit v ceně provize ADVOKÁTNÍ úschovu kupní ceny. Nikdy není vhodné vkládat hlavní část financí do rukou realitní kanceláře. Žádejte po svém makléři proto úschovu advokátní. Výjimkou je rezervační záloha, jejíž depozit dělá právě realitní kancelář a jedná se o standardní postup.
  • Makléř za Vás podá návrh na vklad vlastnického práva na katastr nemovitostí poté co budou splněny podmínky kupní smlouvy (úhrada kupní ceny do úschovy).
  • Sestaví předávací protokol, svolá účastníky obchodu a následně provede protokolární předání nemovitosti.
  • Nakonec zařídí uvolnění financí z advokátní úschovy a provede kontrolu, zda k převodu došlo.
profesionálové

Kontaktujte NÁS